Kommunikation
- så blir den en stark affärsnytta!

Mästarna talar till oss

Ernest Hemmingway lyckades med att skapa en roman av endast sex ord. ”For sale. Baby Shoes. Never worn.” Ord och bilder valda med stor omsorg med ett tydligt syfte ger liv till en berättelse som ägs av mottagaren. Värdet av denna berättelse blir både ovärderlig och trovärdig eftersom den är skapad och ägd av den man kommunicerar med. 

Riktigt bra kommunikation startar alltid med en stark intention. Vem minns inte orden ”I have a dream”, eller ”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen”. Bra kommunikation börjar med att skapa ett värde som är lika värdefullt för både avsändare och för mottagare. Det är väl inte så svårt? 

 
Viktiga frågor du behöver ställa till dig själv

Ställ dig nu frågan: vilket värde skapar jag för andra i min verksamhet? Alltså berätta inte vad du gör eller säljer. Inte ens hur du gör det du gör. Berätta vilket värde det tillför till dina kunder. Inte lika enkelt eller hur? 

För oss är det enklare - för det är detta vi är bra på. Vårt eget värde är just att vi gör livet enklare och roligare för våra kunder att nå sina kunder på ett så effektivt och underhållande sätt som möjligt. Då kan dom fokusera på att göra det dom är bra på och dessutom ha roligt under tiden. 

 
Så dansar du i takt med dina kunder

Att bjuda upp till dans med dina kunder med ökad chans att få dansa bygger på att du erbjuder ett värde lika värdefullt för din partner som för dig själv i dansen. Oavsett vilket detta värdet är så hjälper det att du vet vilket ditt värde är. Kanske får du inte dansa med alla men dom som ser ett värde i dig som danspartner kommer att njuta dubbelt av att dom blev uppbjudna.

Kontakta oss

Hör av dig på:
+ 4633-13 97 10
info@teamworkreklam.se


Albanoliden 1  |  506 30 Borås

Följ oss

Copyright © Teamwork reklambyrå

Search